Darbo valandos:Nuo pirmadienio iki penktadienio 8:00-18:00

VšĮ Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centras

RIZIKOS GRUPEI PRISKIRIAMI ASMENYS SKIEPIJAMI NEMOKAMA VAKCINA – PREVENAR 13

Kategorijos :Naujienos

Informuojame, kad yra galimybė  pasiskiepyti Prevenar 13 vakcina, kuri apsaugo nuo pneumokokinės infekcijos.

Ši infekcija yra itin pavojinga žmonėms, kurių imunitetas yra nusilpęs, sergantiems įvairiomis lėtinėmis ligomis, vyresnio amžiaus asmenims ir vaikams.

Rizikos grupėms priskiriami asmenys (sergantys tam tikromis lėtinėmis ligomis) nuo pneumokokinės infekcijos skiepijami nemokama vakcina, o kiti asmenys, nepriskiriami rizikos grupėms, gali pasiskiepyti mokama vakcina.

Dėl išsamesnės informacijos apie šiuos skiepus prašome kreiptis į savo šeimos gydytoją arba į skiepus atliekančias slaugytojas.

Trumpai apie pneumokokinę infekciją

Pneumokokinė infekcija – tai ūmi bakterinė infekcija, kurią sukelia 13 Streptococcus pneumoniae bakterijų tipų. Pneumokokais užsikrečiama oro lašeliniu būdu per kvėpavimo takų sekretus, esant glaudžiam kontaktui su sveiku pneumokokų nešiotoju arba sergančiuoju pneumokokine infekcija. Pneumokokai gana ilgai išlieka gyvybingi aplinkoje, tačiau per aplinkos daiktus neužsikrečiama.

Pneumokokinė infekcija – tai skirtingai kliniškai pasireiškiančių ligų, kurias sukelia pneumonijos streptokokas, grupė. Pneumokokinė infekcija neturi jai būdingų specifinių klinikinių simptomų, tačiau dažniausiai infekcija pasireiškia staigiu karščiavimu, stipriu skausmu krūtinės srityje, kosuliu, dusuliu.
S. pneumoniae yra vienas iš daugelio mikroorganizmų, sudarančių normalią žmogaus nosiaryklės florą. Pneumokokų nosiaryklėje nešiotojai yra apie 40-60 proc. mažų vaikų, 6-10 proc. paauglių ir 3-4 proc. suaugusiųjų.

Didžiausias sergamumas pneumokokine infekcija registruojamas tarp vaikų iki 2 m. ir vyresnių nei 65 m. amžiaus žmonių. Kiti šios infekcijos rizikos veiksniai yra tam tikros gretutinės ligos ir/ar būklės (lėtinės širdies, plaučių, kepenų, inkstų ligos, cukrinis diabetas, funkcinė ir anatominė asplenija, alkoholizmas, likvorėja, kochleariniai implantai), įvairios kilmės imunodeficitas (ŽIV infekcija, pirminis imunodeficitas, piktybiniai navikai, imunosupresinis gydymas (įskaitant gliukokortikoidus), inkstų funkcijos nepakankamumas, nefrozinis sindromas, būklė po organų transplantacijos, autoimuninės ligos).

Mieli pacientai, prašome pasirūpinti savo bei savo vaikų sveikata ir skiepytis šia vakcina, kad išvengtumėte pneumokokinės infekcijos komplikacijų.

Informaciją parengė VŠĮ Akmenės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro vyriausioji slaugytoja Rasa Penikienė  (pagal ULAC